Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Sinds kort ben ik van alles (op muziek gebied) aan het verzamelen over de CARPENTERS.
Suikerzoete muziek met soms diepgaande en treffende teksten.(maar wel mooi, krijg er gewoon weer kippenvel van )
Nu staat mij er iets van bij dat er jingles gemaakt zijn voor VERONICA (zeezender tijdperk) door de CARPENTERS,
in verband met een spacial over hen.
Kan mij iemand daar meer over vertellen en of dat inderdaad klopt ??
Sinds kort ben ik van alles (op muziek gebied) aan het verzamelen over de CARPENTERS.
Suikerzoete muziek met soms diepgaande en treffende teksten.(maar wel mooi, krijg er gewoon weer kippenvel van )
Nu staat mij er iets van bij dat er jingles gemaakt zijn voor VERONICA (zeezender tijdperk) door de CARPENTERS,
in verband met een spacial over hen.
Kan mij iemand daar meer over vertellen en of dat inderdaad klopt ??
gr.v.Mardi.
Dat klopt. De Carpenters waren oktober ‘71 in de studio. Ze gaven een interview bij Klaas Vaak in OGM en spraken een
jingle voor dit programma in.
Ik zou niet in TOM MULDER‘s schaduw durven staan, vandaar dat ik er maar een eigen draai aan heb gegeven.
Zoals je de DJ’s toen hoorde, zo hoor je ze, op een enkeling na, tegenwoordig niet meer.
Vond het zel ook wel aardig klinken, zo van mono >>>naar>>> s t e r e o .
Heather,het nummer wat gedraaid werd in het laatste uur,met de woorden van Rob out,daar krijg ik na zoveel jaren nog steeds kippevel en vochtige oogjes van.
Groetjes,Rene
Ik kan je vertellen dat ik nu nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik dat fragment keer op keer hoor.
Vooral de laatste paar seconden doen nu nog steeds pijn, en wekt weer een vorm van woede en onbegrip op.
Al dat soort fragmenten bewaar ik trouwens in iTunes, een mooi programma.
Heather,het nummer wat gedraaid werd in het laatste uur,met de woorden van Rob out,daar krijg ik na zoveel jaren nog steeds kippevel en vochtige oogjes van.
Groetjes,Rene
Ja, gek hè.
Het is lager geleden dan het geduurd heeft.
Sommige platen hebben nog steeds een bepaalde herinnering.
Ook die platen waar jingles mee gemaakt zijn.
Ships with sails - Doors (24-00-24)
Woodstock Matthews Southern Comfort (Wij houden stand)
All right now - Free (Veronica moet blijven)
En velen meer.
En vergeet de tunes niet.
Onlosmakelijk aan een programma verbonden.
Vooral de Jukebox tune, die elke werkdag te horen was!
En de top 40 tune (intro) niet zonder “de top 40” in het hoofd te krijgen.
Wat te denken van Vehicle van Ides of march? Ik kan die plaat niet horen zonder dat gelijp van Tom en Gerda over de te gekke Veronica poster er bij te horen in mijn gedachten
Wat te denken van Vehicle van Ides of march? Ik kan die plaat niet horen zonder dat gelijp van Tom en Gerda over de te gekke Veronica poster er bij te horen in mijn gedachten
We dwalen af, maar Vehickle was ook van : Zuinig rijden op gas.
Tegenwoordig vaak te horen op de stream.
Het blijft ook een lekker nummer, met veel toeters en bellen….