Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Binnenkort wordt de website http://www.bullverweij.nl geopend ter nagedachtenis aan een markant figuur uit de Nederlandse radio-historie. Bull (Hendrik) Verweij werd 100 jaar oud en overleed op 19 februari 2010 in zijn woonplaats Loosdrecht.
Bull was samen met o.a. zijn broers Dirk en Jaap in oktober 1959 één van oprichters van de zeezender Radio Veronica.
Terecht een eigen website voor zo`n markant persoon die zoveel heeft betekent voor de nederlandse vrije radio (samen met Rob Out e.a natuurlijk)
Zet het meteen bij mijn favorieten
Fantastisch! Deze man verdient ook een monument. Digitaal, maar misschien ook 1 in Hilversum, tegenover het mediapark, of nog liever, een buste in de hal van hotel Lapershoek.
De roots van de Verweys lagen in Lopikerkapel.
Toeval natuurlijk, maar daar stonden lange tijd de zendmasten van de Hilversumse Radio.
1 is er trouwens neergehaald.
De Verweys waren nog meer radio dus dan ik dacht.
Komt er nog een website van ome Bull, vindt het nu toch wel erg lang duren.
Hopelijk is het niet een belofte in de “heat of the moment” en kunnen we snel genieten van meer ome Bull.
De website bestaat al een poosje maar verteld niet veel over het leven van oom Bull.
misschien komt het nog…........
Het is vandaag precies een jaar geleden dat oom Bull van ons gegaan is.
En dat had niemand nog gezien….. het blijkt weer dat toeval niet echt bestaat of in elk geval rare streken heeft. Maar ja WLWGDHZZ leuk voor de zondag.
Jan, ik moet het wel een beetje algemeen houden, Rick wil liever ook niet dat de details op een forum worden besproken.
Hij voelt zich ruim een week na de opname al wel wat beter. De medische verzorging en de verpleging zijn formidabel wat ik ervan gezien heb. Rick kan voorlopig nog niet naar huis. Maar hij is zijn zo kenmerkende humor niet verloren in elk geval!
Ik hoop dat ik je vraag zo goed mogelijk heb beantwoord.
Zeker, het gaat mij er om dat ik weet dat het goed met hem gaat en dat hij beterend is. Uiteraard komt hij zaterdag aanstaande aan bod voor een plaat van 1 van zijn favoriete bands! Kan hij daar iets doen met de stram? Anders stuur ik een cd naar het ziekenhuis.