Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
In “onze” jaren was de reclame leuk en verveelde bijna nooit. Als ik nu alleen de TV al bekijk word ik er doodziek van.
Dit kunnen Rob en Oom Bull nooit bedoeld hebben met een Commerciële omroep.
Een film kijken is er niet meer bij, en vanavond zit ik van ellende achter de computer omdat de X factor opstaat, met veel geschreeuw van het publiek, en pubers die nummers uit de goede jaren staan te verkrachten. En dat wordt dan ook weer om het kwartier ondebroken door commerciël’s.
Doe mij maar een Nurdie, Cabbalero of een Peugeot brommer.
Vroeger waren de commercials leuker omdat je ze meestal mee kon zingen.
En het waren er zoveel dat het ook nog afwisselend was.
Tegenwoordig zie je op TV alleen maar dezelfde blokken.
Veel nootjes, koekjes, zoete drankjes enz.
Gek hè dat er zoveel overgewicht in ons land is!?
Vroegâh was alles betâh….. ( De Norderney lag nou eenmaal voor de kust van Scheveningen )
Zonder te erg “of forum” te gaan, ben ik het wel met Henk eens, wat een gebler tegenwoordig op TV. Was het publiek bij Top pop heel wat rustiger…...
Toen was een commercial sowieso nog iets aparts in Nederland en nu moet je “schreeuwen"om boven de massa uit te komen.
Mijn favouriete Veronica commercial: “Lois” (ingesproken door Ome Lex) en die van Televersum ( leuk synthesizer pingeltje…)
Eén van de weinigen die nog bestaat, de KIM’s en de Berdie’s zijn er niet meer, Televersum wel. En ze zijn hun Veronica verleden niet vergeten, kijk maar op de site: http://www.televersum.nl/