Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

3 van de 5
3
norderney red mij
Gepost: 03 juli 2010 09:10 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  179
Geregistreerd  2009-01-25

Jongens, jongens, jongens waar zijn we mee bezig??? Houd a.u.b. dit forum in ere!!!

Het is al eens eerder gezegd: als er veel vraag is naar een produkt en er is er maar 1 van wat denk je dat er dan gebeurd?? Straks staan er dus 10 mensen op de stoep die de Norderney willen kopen. Ik begrijp best dat een ieder graag de Norderney naar Nederland ziet komen en het liefst weer ingericht als zendschip maar door diverse individuele acties wordt de kans nog kleiner. Kortom hoe goed bedoeld, het werkt juist tegen je.

Bovendien, om het schip in ere te herstellen is een vermogen nodig, zoals als eerder geschreven. Kortom laat een ieder zich eerst eens afvragen hoe reeel eigenlijk de terugkomst van de Norderney is. En R!ck, ik begrijp je bedoeling waarom je de Norderney een roestbak noemt, maar het gaat mij iets te ver. Je weet dat je daar ook tevens mensen mee kwetst en volgens mij kan dit ook weer niet de bedoeling zijn.

Rob Veld

Profiel

Gepost: 03 juli 2010 09:29 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Tja,,de NORDERNEY het schip met nostalgische waarden.

Ik vrees, als ik er nuchter over na denk, dat het daar bij blijft, niets meer, niets minder.
Want wees nou eerlijk, de kosten zullen enorm zijn om te realiseren wat wij graag willen.
De NORDERNEY, op dit moment een karakterloos misvormd en uitgehold karkas, weg kweinend aan een Antwerpse kade.
De “Lady” is op sterven na dood. Het enigste wat nog over is gebleven , is haar silhouet, en dat is zefs al niet meer kompleet.
Ik kan er wel om janken, weet je dat ! 

Maar laat haar voort leven in onze gedachten,
beukend in de golven, stormen trotserend (op één na), fier haar masten in de lucht prijkend.
Dat is de NORDERNEY die wij willen zien, en zo zullen wij haar herinneren, met trots en weenmoed.

groet van Mardi.

P.S.
Heb dit al eens eerder geplaatst op een ander topic, en ik denk er nog steeds zo over.
Het is een lastig onderwerp, was de “LADY” niet zo toegetakeld geweest, dan was er mogelijk nog iets mee te doen.
Maar zoals de situatie nu is, lijkt het mij einde oefening, hoe spijtig dat ook is.  downer

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 03 juli 2010 09:46 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  264
Geregistreerd  2009-01-23

Ik vrees, als ik er nuchter over na denk, dat het daar bij blijft, niets meer, niets minder

Mardi,daar neem ik een paar borreltjes op. tongue wink
ook als dat ding voor nop voor de deur staat,who got the money.
groetjes,Rene

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 09:20 AM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Niet zo snel de moet opgeven sylvester,we zien wel,eens zal er wel een beslissing vallen voor de old lady.Gisteren naar antwerpen geweest en ze lag noch steeds aan de kade.Groeten

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 06:33 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  55

Het was vanmiddag heel druk bij de Nordeney, en er was zelfs een t.v shot te zien. De Tour de France kwam er langs.

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 06:40 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  14
Geregistreerd  2010-05-01
Opa Henk - 04 juli 2010 06:33 PM

Het was vanmiddag heel druk bij de Nordeney, en er was zelfs een t.v shot te zien. De Tour de France kwam er langs.

Kijk waar de tour de France al niet goed voor is toch weer even in de picture geweest!

Signature 

“VRIENDEN"Zijn FAMILELEDEN die je zelf uitzoekt! wink

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 08:00 PM   [ Negeer ]   [ # 37 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
mario - 04 juli 2010 09:20 AM

Niet zo snel de moet opgeven sylvester,we zien wel,eens zal er wel een beslissing vallen voor de old lady.Gisteren naar antwerpen geweest en ze lag noch steeds aan de kade.Groeten

Dat is dan ook toevallig , ik was namelijk ook gisteren bij de Noderney.

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 08:54 PM   [ Negeer ]   [ # 38 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31
Rob Veld - 03 juli 2010 09:10 PM

Jongens, jongens, jongens waar zijn we mee bezig??? Houd a.u.b. dit forum in ere!!!

Het is al eens eerder gezegd: als er veel vraag is naar een produkt en er is er maar 1 van wat denk je dat er dan gebeurd?? Straks staan er dus 10 mensen op de stoep die de Norderney willen kopen. Ik begrijp best dat een ieder graag de Norderney naar Nederland ziet komen en het liefst weer ingericht als zendschip maar door diverse individuele acties wordt de kans nog kleiner. Kortom hoe goed bedoeld, het werkt juist tegen je.

Bovendien, om het schip in ere te herstellen is een vermogen nodig, zoals als eerder geschreven. Kortom laat een ieder zich eerst eens afvragen hoe reeel eigenlijk de terugkomst van de Norderney is. En R!ck, ik begrijp je bedoeling waarom je de Norderney een roestbak noemt, maar het gaat mij iets te ver. Je weet dat je daar ook tevens mensen mee kwetst en volgens mij kan dit ook weer niet de bedoeling zijn.

Rob Veld

I rest my case!

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 09:43 PM   [ Negeer ]   [ # 39 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  179

So do I, en ............................... Veronica192 gaat door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rob Veld

Profiel

Gepost: 04 juli 2010 09:53 PM   [ Negeer ]   [ # 40 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31
Rob Veld - 04 juli 2010 09:43 PM

So do I, en ............................... Veronica192 gaat door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rob Veld

Dat is dan ook het enige waar ik nog naar luister (beleef!!)
En mijn eigen muziekverzameling door de jaren heen.

En vergeet niet dat ik een enorme fotoposter (RockArt) op mijn slaapkamerkast heb hangen.
Zo wil ik de boot ook blijven herinneren, op volle zee! En niet aan een of andere kade tentoongesteld van “wat eens was!”

Het was maar een “middel”. Waar nu niets meer van over is.

Klaar!

Ik hoef ze niet in de achtertuin…... Ook niet gratis…..

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 05 juli 2010 10:33 AM   [ Negeer ]   [ # 41 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
Rob Veld - 03 juli 2010 09:10 PM

Rob Veld

Helaas zal ik moeten erkennen dat het er zo inderdaad zich zal ontwikkelen ,

De Norderney is in deze staat nog slechts een scheepswrak .

toen ik er eergisteren opklom viel mij de verwaarlozing des te meer op .

Alles wat voor de zogenaamde reis was vastgesjord met spanbanden op het dek zoals de verwijderde railingen

stonden weer los , want de spanbanden waar alles mee vast stond, waren verdwenen ( waarschijnlijk nu gebruikt voor

vrachtwagenladingen ), kon niet uitblijven !!wat mij opviel was dat de hangsloten welke op de deur( watervast muliplex plaat )

naar het vooronder zaten ook verdwenen waren , welliswaar zaten de bouten er nog wel op . rolleyes de staalkabels lagen in

strengen aan elkaar vastgeroest op het dek .

De roest komt nu ook overal door de verf heen zetten . De sterk veroeste vlet welke aan dek staat zit vol met smerig

regenwater , waar olie opdrijf met een plastic half verbrande smeeroliekan plus stukken half verbrand hout

.Denk dat ze die wel een keer in brand hebben gestoken red face

De teakhouten dekdelen welke op de kombuis lagen waren in zeer slechte staat ( sterk verrotte delen )  downer

de generator die aan dek staat met een plastic ( oranje ) zeil ter bescherming is ook nog aanwezig .

De autobanden die haar beschermde tussen haar en de kademuur waren totaal verdwenen . en vervangen door houten balken .

welliswaar was ze nu met drie staalkabels aan de kadebolders vastgelegd .

Maar het geheel zag er sterk mistroostig en vervallen uit .Ik moest wel even een brok wegslikken ,

Kortom de oude lady is nu heel snel op haar retour , richting sloop sick

Het gevoel van : Hier hebben we niets meer te zoeken , kwam ook sterker naar boven . hmmm Had het graag ook anders gezien . ohh

JAMMER MAAR WAAR mad  Wat mij nu rest is een gevoel van WOEDE )  cool grin

Sorry maar het is niet anders

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 05 juli 2010 06:35 PM   [ Negeer ]   [ # 42 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  16
Geregistreerd  2010-05-25

Heren,heren…. oke in oude staat terug brengen is wel erg veel, maar sloop…? Dit gaat mij te ver maar ik volg dit nu ook al enige jaren en verder dan aanwijzingen zijn we nooit gekomen. Wie weet wie de eigenaar is plus de kosten graag een reply op dit forum. Toch blijf ik mischien tegen beter weten in toch nog hoop houden voor onze oude dame…....ergens een rustig plaatje met soms nog bezoek van enkele oude vrienden!

Profiel

Gepost: 05 juli 2010 06:47 PM   [ Negeer ]   [ # 43 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Kijk even naar de vrijwillige crew van de ross revenge.die mannen onderhouden hun schip sinds 1991,dat noem ik pas samenwerking,en niet zomaar de boel laten wegroesten.

Profiel

Gepost: 05 juli 2010 07:55 PM   [ Negeer ]   [ # 44 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  16
Geregistreerd  2010-05-25

Kijk mario dat bedoel ik! Gezien het aantal reacties op dit onderwerp ben ik van mening dat dit (de toekomst vd norderney) nog erg leeft onder vele gebruikers van dit forum.

Profiel

Gepost: 05 juli 2010 08:57 PM   [ Negeer ]   [ # 45 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235

Absoluut!

Maar dat weet de huidige eigenaar ook, en dus blijft de prijs staan.
Hij snapt wel dat we ‘m graag terug willen, maar hij beseft nog niet dat dat niet tegen elke prijs is…

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

3 van de 5
3