Rob Veld - 03 juli 2010 09:10 PM
Jongens, jongens, jongens waar zijn we mee bezig??? Houd a.u.b. dit forum in ere!!!
Het is al eens eerder gezegd: als er veel vraag is naar een produkt en er is er maar 1 van wat denk je dat er dan gebeurd?? Straks staan er dus 10 mensen op de stoep die de Norderney willen kopen. Ik begrijp best dat een ieder graag de Norderney naar Nederland ziet komen en het liefst weer ingericht als zendschip maar door diverse individuele acties wordt de kans nog kleiner. Kortom hoe goed bedoeld, het werkt juist tegen je.
Bovendien, om het schip in ere te herstellen is een vermogen nodig, zoals als eerder geschreven. Kortom laat een ieder zich eerst eens afvragen hoe reeel eigenlijk de terugkomst van de Norderney is. En R!ck, ik begrijp je bedoeling waarom je de Norderney een roestbak noemt, maar het gaat mij iets te ver. Je weet dat je daar ook tevens mensen mee kwetst en volgens mij kan dit ook weer niet de bedoeling zijn.
Rob Veld
Helaas zal ik moeten erkennen dat het er zo inderdaad zich zal ontwikkelen ,
De Norderney is in deze staat nog slechts een scheepswrak .
toen ik er eergisteren opklom viel mij de verwaarlozing des te meer op .
Alles wat voor de zogenaamde reis was vastgesjord met spanbanden op het dek zoals de verwijderde railingen
stonden weer los , want de spanbanden waar alles mee vast stond, waren verdwenen ( waarschijnlijk nu gebruikt voor
vrachtwagenladingen ), kon niet uitblijven !!wat mij opviel was dat de hangsloten welke op de deur( watervast muliplex plaat )
naar het vooronder zaten ook verdwenen waren , welliswaar zaten de bouten er nog wel op .
de staalkabels lagen in
strengen aan elkaar vastgeroest op het dek .
De roest komt nu ook overal door de verf heen zetten . De sterk veroeste vlet welke aan dek staat zit vol met smerig
regenwater , waar olie opdrijf met een plastic half verbrande smeeroliekan plus stukken half verbrand hout
.Denk dat ze die wel een keer in brand hebben gestoken
De teakhouten dekdelen welke op de kombuis lagen waren in zeer slechte staat ( sterk verrotte delen )
de generator die aan dek staat met een plastic ( oranje ) zeil ter bescherming is ook nog aanwezig .
De autobanden die haar beschermde tussen haar en de kademuur waren totaal verdwenen . en vervangen door houten balken .
welliswaar was ze nu met drie staalkabels aan de kadebolders vastgelegd .
Maar het geheel zag er sterk mistroostig en vervallen uit .Ik moest wel even een brok wegslikken ,
Kortom de oude lady is nu heel snel op haar retour , richting sloop
Het gevoel van : Hier hebben we niets meer te zoeken , kwam ook sterker naar boven .
Had het graag ook anders gezien .
JAMMER MAAR WAAR
Wat mij nu rest is een gevoel van WOEDE )
Sorry maar het is niet anders