Hallo allemaal,
Mijn naam is Jack en heb mij sinds kort op dit forum ingeschreven. Ik ben 51 jaar jong dus heb Veronica als piratenzender nog bewust meegemaakt. Het was in die tijd mijn favoriete zender met mooie programma’s. Mijn favoriete programma’s waren de shows van Lex Harding, Rob Out en Wil Luikinga (met Harry) maar dit is natuurlijk puur persoonlijk. Toch was het wekelijkse hoogtepunt de Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis oftewel het uitzenden van de Veronica Top 40. Deze hitlijst domineerde dan ook zeer mijn keuze voor het aanschaffen van muziek (zeker de single’s) in die tijd.
Ik ben geïnteresseerd in radiotechniek en alles wat met offshore radio te maken heeft. Met een steeds meer stijgende verbazing ben ik de Web site van Norderney en natuurlijk dit forum aan het doorpluizen. Ik vindt het werkelijk geweldig wat hier gebeurd!! Dat er nog zo veel zaken bewaard zijn gebleven, zowel apparatuur, radioprogramma’s jingle’s etc. had ik niet voor mogelijk gehouden. Maar ook de herinneringen die opgehaald worden zijn zeer waardevol.
Nu het schip zelf nog deze kant op halen ![]()
Groeten,
Jack