Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
1969 LET IT ALL HANG OUT/
Colloquial Sex Decca
F 12988
Parrot
40047
deze is wel degelijk uit 1969 zelf heb ik deze single en in Mono na 1969 werd er stereo opnames gemaakt
volgens mij wel in de top 40 gezeten is vaak gedraait op veronica en toch een aparte plaat die zeker niet mag ontbreken
misschien hier geen hoge notering gehad.
MVG Rene Daemen
Bij gebrek aan respons (1969 is mijn lievelingsjaar):
Golden Earring - Another 45 miles
Blood Sweat & Tears - Spinning wheel
Creedence Clearwater Revival - Proud mary
Edwin Hawkin Singers - Oh happy day
Herman van Veen - Suzanne
Simon & Garfunkel - The boxer
Fifth Dimension - Aquarius/Let the sunshine
Pepper & Soul - Have my love
Jefferson - Colour of my love
Zombies - Time of the season
Lace - I’m a gambler
Paul Reverre - Let me
Oliver - Good morning starshine
Joe Jeffrey Group - My pledge of love
Rolling Stones - Honky tonk women
Archies - Sugar sugar
Andy Kim - Baby I love you
Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale
Fat Matress - A magic forest
Humble Pie - A natural born boogie
Lou Christie - I’m gonna make you mine
Christian Anders - Geh nicht vorbei
Brainbox - Dark rose
Ik hoor wel mensen die zeggen dat +7dB prima kan… Ze horen dan geen oversturing..
Prima, maar ik doe het zoals ik het al 35 jaar doe: 0dB met af en toe een piekje naar +2 á 3 dB
Indien de recorder peak indicatoren heeft, laat ik die tijdens de luidste passage’s even oplichten.
Dolby gebruik in bij open reel machines niet. Dit om niet afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van dat systeem op de afspeelrecorder. Bij cassettedeck’s gebruik ik het meestal wél, want bijna ieder deck heeft immers Dolby.
Ondanks dat ik al heel wat jaren met deze oude apparaten werk, heb ik de wijsheid niet in pacht. Ik sta open voor opnametips van de professionals!
Ja, digitaal heeft 0dB als absoluut maximum. Bij 0dB staan alle bitjes op 1, zeg maar… En ze kunnen niet op 2
Vaak zie je dat DAT recorders enzo wel een rood gebied op de meter hebben. Geen idee of ze gewoon +7 dB op de meter als 0dB wegschrijven ofzo. Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen. Maar dan nog kun je weer niet voorbij die bovengrens.
Bij analoge tape werkt het anders… Je kunt, simpel gezegd, tot aan de magnetische verzadiging van koppen of tape gaan. Verder kunnen de opname en weergaveversterkers gaan oversturen. Da’s echter bij +3dB nog niet aan de orde. Maar ik bouw dus liever een veiligheid in, omdat meters traag zijn en pieken snel…
Maar wellicht kunnen Ad en/of Juul, toch de deskundigen hier, daar wat meer over vertellen?