Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
in de a(n)nalen wordt studio zeedijk als eerste studio genoemd , maar zover ik het begrijp moet er nog een studio locatie voor zijn geweest , namelijk in het Nederlands Film Lab aan de keizersgracht , is dit niet in principe de kraamkamer van Veronica geweest ?.
Ja, daar zijn in het hele eerste begin opnamen gemaakt. Ik heb dat heel even beschreven in het verhaal 1959-1960.
Maar toen de gebroeders Verweij de zaak gingen runnen werd in Hilversum een studio ingericht aan (op ) de Zeedijk.
in de analen wordt studio zeedijk als eerste studio genoemd , maar zover ik het begrijp moet er nog een studio locatie voor zijn geweest , namelijk in het Nederlands Film Lab aan de keizersgracht , is dit niet in principe de kraamkamer van Veronica geweest ?.
Dat pand bestaat niet meer Rob. Ik sprak onlangs een man van begin 60 die bij mij om de hoek woont. Heeft altijd voor de PTT in Hilversum heeft gewerkt. Is talloze malen aan de Zeedijk geweest, in Lapershoek en later in de legale periode ook in de diverse panden. Hij vertelde het naar aanleiding van mijn website want voor hem “was het gewoon werk”.
in de analen wordt studio zeedijk als eerste studio genoemd , maar zover ik het begrijp moet er nog een studio locatie voor zijn geweest , namelijk in het Nederlands Film Lab aan de keizersgracht , is dit niet in principe de kraamkamer van Veronica geweest ?.
MVG Dirk
annalen Dirk. Anders stinkt het zo.
Taal is niet mijn sterkste kant Douwe , altijd zo geweest , maar ik was er niet minder lief om ( zei de jufrouw toen )
maar ben wel gelukkig met je reactie , maar neem het mij maar niet kwalijk , niemand is volmaakt ( gelukkig )
Gewapend met hout, decoupeerzagen, verf, Telefunken M24’s, Delphon, Garrard en Karel van de Woerd zelfbouwpaneel
zijn we druk in de weer om Cel 3 van de Zeedijk, bijna 50 jaar oud en 40 jaar buiten gebruik, nieuw leven in te blazen.
Niels, ik ben net mijn eigen studio aan het bouwen voor mijn EDE FM werk maarrrrr….. eerlijk is eerlijk, dit wint absoluut de hoogfdprijs, kan je hier ook even langs komen????
Gewapend met hout, decoupeerzagen, verf, Telefunken M24’s, Delphon, Garrard en Karel van de Woerd zelfbouwpaneel
zijn we druk in de weer om Cel 3 van de Zeedijk, bijna 50 jaar oud en 40 jaar buiten gebruik, nieuw leven in te blazen.