Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

mag ik me even voorstellen
Gepost: 16 August 2010 11:57 AM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2010-08-13

Hallo veronica fans!

Ik ben Berry kom uit Barendrecht en ben 44 jaar oud,en ben sinds mijn geboorte al in aanraking met radio veronica.Mijn ouders hadden veronica altijd opstaan.
Ik zelf had doordat ik veel luisterde naar radio veronica,ook zin om als dj door het leven te gaan.Op mijn 12e begon ik een zendertje en ging samen met mijn schoolvriend de eerste uitzendingen verzorgen.En ja heel de school luisterde mee.
Later ben ik in discotheken gaan werken en heb nogal wat radiostations versleten.Ik had volgens prof dj’s veel radiotalent maar ben eigenlijk nooit echt doorgebroken als bekende radiodj.Ja heklaas het is niet anders.
Zelf zegt elke luisteraar die naar me luistert en vrienden familie en kennissen dat ik te laat geboren ben hahaha.Als ik vroeger geboren zou zijn was ik zeker dj geweest bij radio veronica.Maarja het is niet anders,ik baal wel een beetje dat ik nooit bij een grote heb kunnen draaien.
Heb wel op een blauwe maandag een contract getekend bij radio west.Maar na een jaar was dat ook al bekeken.Dit was eigenlijk mijn enigste professionele ervaring die ik had.
Vroeger heb ik wel met een oude radiocollega samen gewerkt in de ronde venen nl Martien Engel,jullie wel bekend.Sinds jaar en dag heb ik nu een eigen radiostation met een maat van me opgezet,het is mijn lust en mijn leven.

mijn grootste droom is nog steeds om iets te kunnen betekenen wat met radio veronica te maken heeft.het liefst als dj of techneut

Groetjes Berry

Profiel

Gepost: 16 August 2010 02:57 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  425
Geregistreerd  2009-01-27

Hoi Berry

Het vak van Dj’s gaat niet over rozen , maar heb meer met doornen te maken , heb ik begrepen , maar er zijn volhouwers die het ook niet altijd redden .
toch denk ik dat er een groot verschil zit tussen de dj’s van de veronica tijd en nu .Uit die perioden van toen moest men alles nog zelf in elkaar knutselen met weinig, tegenwoordig vervangd de computer een heleboel , qua apperatuur betreft , toch geloof ik dat de geest van het geheel blijft , alleen met andere middelen .Zelf heb ik me daar nooit zo in verdiept maar geloof dat zo iets als veronica een enorme saamhorigheid kweekt , en juist dat gevoel heb nu in deze tijd ingeboet . Toen was het : met z’n allen tegen één / nu is het : ieder voor zichzelf , en god voor ons allen .Bij veronica ging het om de muziek waar aan mee gesnabbeld werdt . nu gaat het puur om verdienen ( comercieel heet dat )De toenmalige stadspiraten ging het om de luisteraars zelf
( de persoonlijke contacten ), natuurlijk werdt er toen ook gesnabbeld om het station in stand te houden , wat er veranderd is ( helaas ), is de mentaliteit.
Dat maakt het verschil met nu . het gevoel is er niet meer , jammer genoeg .
In jou beleving wil jij bijdragen aan dat gevoel , begrijpelijk , maar ik hoop dat je dat weer vind in je eigen station .
Desondanks heet ik je van harte welkom ! En draag dat gevoel over op ieder lid hier, want juist dat missen we in deze tijd .

Met Vriendelijke Groet   Dirk

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 16 August 2010 08:40 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1458
Geregistreerd  2009-01-25

Welkom Berry!

Ik zou zeggen: knutsel een keer een Veronica programma in elkaar en post dat hier eens…
Misschien wordt je dan hier ontdekt!  cool smile

Groeten,
Rob

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 16 January 2012 08:18 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  303
Geregistreerd  2009-01-23

Kan hij helaas niet meer.
Berry is 31 oktober jl.overleden.

Profiel

Gepost: 18 April 2012 06:48 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  19
Geregistreerd  2012-04-17

Ik ben Hendrik Ritskes, 52 jaar jong, geboren in Leeuwarden en sinds 2006 woonachtig in het Duitse Delmenhorst. Eind jaren zestig kwam ik in aanraking met Radio Veronica en daar luisterde ik vaak naar op mijn transistorradiootje. Favoriet was de Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis. Vanaf 13 maart 1971 ben ik de top 40-lijstjes gaan verzamelen en vandaag de dag heb ik alles compleet van 2 januari 1965 tot nu en ook heb ik kopietjes van de Muziek Expres-lijsten en de tipparades vanaf 15 juli 1967. De mooiste muziekperiode is voor mij die van de Veronica-tijd en nog een paar jaar daarna. Toch ben ik de top 40 blijven volgen, maar de muziek is nooit meer zo geweest als ie in de jaren 60 en 70 was. Dat ligt hem niet direct aan de muziek, want er worden ook vandaag de dag nog mooie nummers gemaakt. Het is misschien de sfeer en het feit dat je nog jong was misschien. Het is moeilijk uit te leggen. Wekelijks beluister ik op de zondag de top 40 en tipparade van precies 40 jaar geleden en kom altijd weer helemaal in de sfeer van die tijd. Ik heb ook nog een groot aantal Veronica-jingles en een dvd over de eerste tien jaar van Veronica en de top 40. Ik heb een hele uitgebreide cd-collectie en in principe alles wat in de top 40 en tipparade heeft gestaan. Mooi dat ik deze site heb gevonden over Radio Veronica. Het houdt me nog steeds bezig. En het is ook mooi om te lezen dat er nog vele anderen zijn die graag terugkijken naar de Veronica-tijd.

Profiel

Gepost: 18 April 2012 07:47 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-01-25

Welkom bij de club Hendrik.

Profiel

‹‹ Introductie      WIL ››