Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
ergens eind sestig,begin 70 er jaren was er een liedje te horen,geheel instrunentaal,met daarin te horen volgens mij het geluid dat klinkt als het geluid een zakkammetje,als je daar een papiertje overheen legde en er dan doorheen blaasde.
ik kan het ook niet anders uitleggen.
kan iemand mij daar iets over vertellen?
Henk, ik begrijp wat je bedoelt, maar heb geen idee welk nummer je zoekt. Het instrument heet een kazoo (spreek uit kazoe) Ik heb gezocht op kazoo en sixties maar daar wordt je niets wijzer van.
ergens eind sestig,begin 70 er jaren was er een liedje te horen,geheel instrunentaal,met daarin te horen volgens mij het geluid dat klinkt als het geluid een zakkammetje,als je daar een papiertje overheen legde en er dan doorheen blaasde.
ik kan het ook niet anders uitleggen.
kan iemand mij daar iets over vertellen?
henk
Camp van Sir Henry and his butlers is van eind jaren zestig met een Kazoo.
In de jaren 50 kan ik me nog een liedje herinneren in het hollands wat mogelijk door Eddy Cristiani ( hang me er niet aan op )wordt gezongen met de tekst :
Een jongen vastberade , kocht voor een serenade , aan zijn aanstaande gade , een toeter van papier .
hij kon zo als zo vele , geen instrument bespelen , maar dat kon hem niet schelen , met die toeter van papier .
enz . enz !
Ging over hetzelfde instrument een zakkam en een papiertje .
De oudere onder ons kunnen dit zich nog wel herinneren denk ik
In de jaren 50 kan ik me nog een liedje herinneren in het hollands wat mogelijk door Eddy Cristiani ( hang me er niet aan op )wordt gezongen met de tekst :
Een jongen vastberade , kocht voor een serenade , aan zijn aanstaande gade , een toeter van papier .
hij kon zo als zo vele , geen instrument bespelen , maar dat kon hem niet schelen , met die toeter van papier .
enz . enz !
Ging over hetzelfde instrument een zakkam en een papiertje .
De oudere onder ons kunnen dit zich nog wel herinneren denk ik
Toeter van papier van de Chico’s, lag destijds bij mijn opa en oma tussen nog een hele stapel 78 toeren platen en single’s.
samen met een Dual 1015 draaitafel in een kamertje boven.
Gevolg: als jochie van een jaar of 7 kon ik een heleboel platen van de Ramblers, Chico’s, Christiani etc uit mijn hoofd.
Misschien verklaard dat mijn voorliefde voor “oude” muziek .
Ik ben nu 39, opa en oma zijn al jaren geleden overleden. De platen staan in een paar koffers in de muurkast.