Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

3 van de 3
3
Verzoekjes studiotapes
Gepost: 15 maart 2009 12:29 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  275
Geregistreerd  2009-01-07
Dirk - 15 maart 2009 11:30 AM

zal maar zuinig zijn op de M24, ............... zijn er nog onderdelen voor te verkrijgen ?
om zoiets van zoveel jaren her nog aan de praat te houden zal ook niet gering zijn denk ik .
Blijven de banden nog wel goed ? Zal toch ook wel een groot verschil in kwaliteit in zitten ,
met zoveel verschillende merken van uit die perioden ( heb er niet zo veel verstand van namelijk ).
zijn ze uberhaupt nog wel te verkrijgen ?.... zal ook wel moeilijk zijn denk ik .

OEF !!! beetje of topc bedenk ik red face

gr dirk

Die M24 recorders zijn nog best spelend te houden.
Hoewel veel mensen afgaven op AGFA heeft Veronica, op een enkele partij na,
geen noemenswaardige problemen gehad. Ook nu niet, na zoveel jaren, bij het overzetten.
De gebruikte PE31 en PE36 langspeelbanden waren gewone consumentenbanden.
Er worden nog steeds banden gemaakt, hier in Nederland.

http://www.rmgi.nl/overview.asp?Id=5

LPR35 lijkt het meest op PE36.
Dus prima voor de M24

Niels

Profiel

Gepost: 15 maart 2009 02:18 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

Bedankt Niels

je antwoord stelt me gerust zeker wat de tape’s betreft ,

was bang dat die materialen niet of nauwelijks te leveren zouden zijn , Er is nog hoop

Maar de recorderkoppen hoe is het daar mee gesteld ( i.v.m. slijtage ) daar zitten ook grote verschillen in ! ( dacht ik ) rolleyes

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 15 maart 2009 11:30 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Ook Ampex ( nu Quantegy) produceert ook weer ΒΌ” recordertapes. Evenals ATR Magnetics.

Overigens is het maar goed dat Veronica niet met Ampex of Scotch tape werkte. De meeste vie tapes zijn tegenwoordig alleen nog bruikbaar als plakband…

Zelf heb ik recentelijk ook enkele RMG LPR35 tapes aangeschaft, en de resultaten zijn uitstekend! Voor een zeer redelijke prijs!
RMG heeft de BASF (EMTEC) recepten en productielijn overgenomen, en produceerd dus exact dezelfde tapes als destijds BASF.

Op de M24 heb ik de RMG tape nog niet getest… zal ik eerdaags eens doen! ( Eerst die machine volledig nazien en afregelen)

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 15 juli 2009 08:13 AM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
Administrator
Rank
Totaal Aantal Posts  31
Geregistreerd  2008-02-18

Na augustus gaan we aandacht besteden aan de de verzoekhoek. Hebben we een nieuw voorraadje van nog niet eerder uitgezonden programma’s en de nog niet uitgezonden verzoekjes.

Profiel

Gepost: 08 september 2009 10:52 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  47
Geregistreerd  2009-01-25
Ad - 15 juli 2009 08:13 AM

Na augustus gaan we aandacht besteden aan de de verzoekhoek. Hebben we een nieuw voorraadje van nog niet eerder uitgezonden programma’s en de nog niet uitgezonden verzoekjes.

Heel fijn om dit te lezen..

Signature 

Eric,
cheers!

Profiel

3 van de 3
3