Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
IK HEB EEN IDEE OM RADIO 192 NOG BEKENDER TE MAKEN :
EEN VOLLE ZATERDAGMIDDAG LANG RADIO 192( LIVE)
PROGRAMMERING:
12.00-13.00 UUR GOUD VAN OU(T)D ADJE BOUMAN
13.00-16.00 UUR TOP 40 ROB VAN WEZEL OF RICK
16.00-18.00 UUR TIPPARADE BERT VAN DER LAAN
EVENTUEEL LATER UIT TE BREIDEN MET :
EEN VOLLE ZATERDAG LANG RADIO 192( LIVE)
PROGRAMMERING:
07.00-09.00 UUR OOK GOEIE MORGEN DJ?
09.00-12.00 UUR GOUD VAN OU(T)D ADJE BOUMAN
12.00-13.00 UUR CLASSIC ALBUMS DJ?
13.00-16.00 UUR TOP 40 ROB VAN WEZEL OF RICK
16.00-18.00 UUR TIPPARADE BERT VAN DER LAAN
18.00-19.00 UUR JUKEBOX NON STOP VERZOEKJES LUISTERAARS
19.00-21.00 UUR UK TOP 30 RICK
21.00-23.00 UUR SOUL MUSIC NON STOP
23.00-2400 UUR ABTT
IK ZOU OOK GRAAG EENS REACTIES VAN DE LUISTERAARS OP MIJN IDEE WILLEN HOREN,
WAT VOOR PROGRAMMA’S ZOUDEN JULLIE WILLEN , HEBBEN JULIIE MISSCHIEN ANDERE IDEEEN.
OF DENKEN JULLIE LAAT MAAR ZOALS HET NU IS?
MIJN DOEL IS EIGENLIJK MEER GEPRESENTEERDE PROGRAMMA’S IN DE OUDE VERONICA SFEER,ZO GOEDKOOP
MOGELIJK MET ZO MIN MOGELIJK DJ’S, OM TE BEGINNEN IN HET WEEKEND OF IN DE AVONDUREN.
Rien, het is niet de bedoeling om te schreeuwen , ik schreef het in hoofletters voor de overzichtelijk- en duidelijkheid,
maar ik zal voortaan in kleine letters schrijven.
Ik ben maar een eenvoudige en vriendelijke man , vind ik zelf.
Het idee is goed, daar zullen meerderen het mee eens zijn.
Maar het is een berg met werk, voor mensen die al erg druk zijn. Dit soort zaken komt namelijk altijd op de schouders van een heel klein groepje mensen…
I love the idea - in my opinion, “presented programmes” have a “better feel” to them, but as has been pointed out, it’s a lot of work falling on the same small number of hands.
Ik heb eigenlijk geen negatieve reacties gekregen op mijn idee , wij als luisteraars vinden het een goed idee,
maar het probleem zit in het feit wie gaat die programma ‘s maken, omdat het best tijdrovend werk is en geld kost.
Ik persoonlijk vind Bert van der Laan en Rob van Wezel erg goed , misschien kunnen zij een paar uurtjes meer presenteren gratis of tegen een bescheiden vergoeding , ik weet haast zeker dat zij dat erg leuk vinden..
Wellicht dat Rick die de Top 40 nu non stop doet ook presenteren?
Misschien zijn er onder de luisteraars ook nog wel dj talenten die hun steentje willen bijdragen.
Ferrry Maat is binnenkort ok weer beschikbaar, Lex Harding , Willem van Kooten en Tineke (weg bij radio 5) erbij en wij
zouden weer en compleet Veronica team hebben, de overheid geeft ons het afgenomen radio station terug en….....ja
keep on dreaming (GRAPJE).
Maak eens een plan.. Wie doet wat? Waar neem je de programma’s op? Welke muziek? Hoe krijg je het signaal op de stream? enz enz..
Ik denk dat je gaat schrikken van wat er allemaal bij komt kijken. Kwa tijd, maar ook financieel.
Als je Ad, Juul, Niels, enz. zo achter de knoppen ziet zitten en “als vanzelf” een programma in elkaar zetten, dan zie je maar een deel van ‘t werk. Laat je niet bedotten: Vele uren gingen eraan vooraf!
Stichting Norderney is geen professioneel station (Al zijn de radiomakers alhier natuurlijk wel professionals!) maar een groep mensen die het erfgoed van Veronica levend houdt. Daarbij houden ze een stream “in de lucht” en wordt er af en toe live vanuit de oude Veronica studio’s uitgezonden.
Da’s mooi! Zo blijft het bijzonder!
Ga je elke week live, dan gaat dat bijzondere eraf… Daarbij worden bepaalde mensen er erg druk mee. Enne.. de tijd die door hen in de stichting gestoken wordt is al fors.
Kortom: Goed idee Wil, maar helaas weinig realistisch vrees ik…
Afgelopen zondag heeft Rob Stenders de USA TOP 100 gepresenteerd, dus het kan heus wel.
Wij zouden simpel kunnen beginnen met de top 40 te verlengen van 2 uur naar 3 uur en Goud van Out een uurtje eerder,dan hebben wij luisteraars in ieder geval al een te gekke Veronica middag.
Bovendien zie je s’avonds bij Laser Radio (Ad Bouman) ook van 20.00 tot 24.00 uur gepresenteerde programma’s, volgens
mij zijn er ook best mogelijkheden bij radio 192.
Ook al is radio 192 nu nog geen officieel radiostation ,het is en blijft toch een nobel streven?
Afgelopen zondag heeft Rob Stenders de USA TOP 100 gepresenteerd, dus het kan heus wel.
Wij zouden simpel kunnen beginnen met de top 40 te verlengen van 2 uur naar 3 uur en Goud van Out een uurtje eerder,dan hebben wij luisteraars in ieder geval al een te gekke Veronica middag.
Bovendien zie je s’avonds bij Laser Radio (Ad Bouman) ook van 20.00 tot 24.00 uur gepresenteerde programma’s, volgens
mij zijn er ook best mogelijkheden bij radio 192.
Ook al is radio 192 nu nog geen officieel radiostation ,het is en blijft toch een nobel streven?
We kunnen het toch proberen!
Met vreindelijke groet,
Wil
Je bent wel een dromer hoor. Ik denk dat het zoals voorgaande posters al aan je probeerde duidelijk te maken dat het opzetten van een stream, met presentatie een veels te tijdrovende vrijetijdsbesting gaat worden.
Over die USA Top 100, dit was een oude aflevering van Rob Stenders, ooit uitgezonden op Radio 2 of zijn eigen KX Radio volgens mij. Gaat dus niet om recente opgenomen show….