Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Hallo iedereen. Het begin van “het laatste uur” op Radio Veronica (op 31 augustus 1974) werd vanmorgen om even na 11 uur gebruikt in het laatste uur van de arbeidsvitaminen op Radio 3FM. Had 3FM toestemming hiervoor of was dat niet nodig?
Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Hallo iedereen. Het begin van “het laatste uur” op Radio Veronica (op 31 augustus 1974) werd vanmorgen om even na 11 uur gebruikt in het laatste uur van de arbeidsvitaminen op Radio 3FM. Had 3FM toestemming hiervoor of was dat niet nodig?
Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Nico,
Het geeft aan dat ze en vooral de jonge heer Ekdom weinig creativiteit heeft.
Tja…. zelfs de arbeidsvitaminen hadden ze na geaaapt. Hilversum 3, wat een ellende. Dat je het met zoiets moest doen na Veronica is nog steeds een gotspe.
We hadden natuurlijk nog Mi Amigo maar daar ws het bereik toch een stuk minder van. Qua kwaliteit konden beiden niet tippen aan Veronica. Dus als er dan iemand zonder historisch besef en met weinig creativiteit gebruik maakt van de jingle van het laastte uur… bevestigt hij dit alleen maar
Ik luister dus ook niet naar 3, liever naakt dan namaak zoals de reclame ooit zei
Tja…. zelfs de arbeidsvitaminen hadden ze na geaaapt. Hilversum 3, wat een ellende. Dat je het met zoiets moest doen na Veronica is nog steeds een gotspe.
We hadden natuurlijk nog Mi Amigo maar daar ws het bereik toch een stuk minder van. Qua kwaliteit konden beiden niet tippen aan Veronica. Dus als er dan iemand zonder historisch besef en met weinig creativiteit gebruik maakt van de jingle van het laastte uur… bevestigt hij dit alleen maar
Ik luister dus ook niet naar 3, liever naakt dan namaak zoals de reclame ooit zei
na al die jaren, ik luister nog nooit naar HIII en heb dan ook op geen enkele radio die zender ingesteld. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Alsof je een foto van je schoonmoeder boven je bed zou hangen… kom nou toch!
De heren bij 3FM hebben gebrek aan creativiteit.
Vroeger, ja vroeger bedachten ze iets unieks, nu copy van een copy.
Dat geeft maar weer eens aan wat voor mensen er vroeger bij Radio Veronica (1959-1974) werkten.
De heren bij 3FM hebben gebrek aan creativiteit.
Vroeger, ja vroeger bedachten ze iets unieks, nu copy van een copy.
Dat geeft maar weer eens aan wat voor mensen er vroeger bij Radio Veronica (1959-1974) werkten.
bedachten ze ooit iets unieks? Wat dan?
volgens mij herhaalden ze iets ANTIEKS… is toch een ander woord.
Jongens, wat zijn jullie allemaal zwaar op de hand! ‘Misbruik’, ‘gebrek aan creativiteit’... Volgens mij was het gewoon een ‘knipoog’ naar iets van vroeger, een licht ironische verwijzing, alleen bestemd voor de goede verstaander. Daar is toch niets mis mee?
Het Veronica-verleden is iets om te koesteren, maar daarmee is het toch niet heilig en onaantastbaar?
Jongens, wat zijn jullie allemaal zwaar op de hand! ‘Misbruik’, ‘gebrek aan creativiteit’... Volgens mij was het gewoon een ‘knipoog’ naar iets van vroeger, een licht ironische verwijzing, alleen bestemd voor de goede verstaander. Daar is toch niets mis mee?
Het Veronica-verleden is iets om te koesteren, maar daarmee is het toch niet heilig en onaantastbaar?
Ik zou wel eens willen weten hoe toonaangevend op pop gebied Nederland zou zijn geweest als VERONICA helemaal niet had bestaan
en hoe dan het huidige omroep gebeuren er uit had gezien.
Waarschijnlijk, net zo als nu, niet veel soeps, en vooral veel minder daar van.
Daar kun je alleen maar naar gissen..
Wat als m’n nichtje balletjes had gehad.. dan was het m’n neefje geweest..
Ofwel: Daar over nadenken en speculeren is zinloos. Veronica bestond namelijk wél, en speelde (en speelt eigenlijk nog!) een belangrijke rol in de vorming van het huidige medialandschap en alles wat daarmee samenhangt.
Nu je het zecht, inderdaad, nog al ver gezocht en nooit meer te vinden.
Toch denk ik dat je eigenlijk niet van misbruik van “het laatste uur” kunt spreken,
al was het alleen maar dat het eigenlijk puure geschiedenis is.
Dat het ons zo hard treft, komt waarschijnlijk door het vijt, dat VERONICA “stierf” ver voor zijn hoogtepunt
en later steeds meer in de massa verdween.
Nostalgie is dan het enige wat ons nog rest.
De herinnering aan een station, dat nooit ge-evenaard is en nooit ge-evenaard zal worden.