Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Als je de beelden ziet op"you tube"hoe de “ross revenge” in alle ere wordt hersteld,bijgelakt,enz.dat er nog zoveel mensen op vrijwillige basis zich inzetten om hun schip te kunnen onderhouden en behouden,daar doe ik mijn hoed voor af. waarom zou de eigenaar van de"norderney"dit niet kunnen?
En omdat de eigenaar er 0,0 nix intresse aan heeft.
Maar wat wil hij er dan mee doen?
De Norderney had eigenlijk al in Spanje moeten liggen als zender van mi-amigo.
Vragen over vragen…...............................
Grof geld verdienen met de “norderney” als partybood is niet meer rendabel,dit brengt niets meer op,anders lag het schip nu niet meer in die vergeethoek in antwerpen.terug het schip in originele staat brengen zoals vroeger kost een massa geld,dan over zee verslepen richting spanje en daar nog het schip in orde maken?nee dat brengt ook niets op.Het schip verkopen aan een betaalbare prijs en er een museumstuk van maken dit lijkt me nog de beste oplossing.En waarom ligt het schip in vlaanderen denk je,omdat dit fiscaal aftrekbaar is van de belastingen,dit kost de eigenaar bijna niks aan liggeld.een schip kan je toch anders geen drie jaar werkloos zomaar laten liggen waar je alleen maar geld mee verliest.
ik vraag me af hoe de norderney er van binnen uitziet, niet alleen vroeger voor zendship ombouw, ook vandaag de dag.
het lijkt mij dat vocht en warmte zonder ventilatie voor roest en schimmel zorgt.
opzich niet erg, mits niet te ver maar kan wel de prijs veranderen naar geeltje boven schrootprijs.
mochten we de norderney ooit kunnen kopen, zal het ship zeewaardig genoeg zijn voor transport?
mvg en beste wensen voor iedereen,
Arjan