Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

De eerste Veronica-reclame?
Gepost: 05 februari 2009 12:49 AM   [ Negeer ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  53
Geregistreerd  2009-01-25

Beste allemaal,

Mogelijk was Kliever Toffees de eerste commercial op Radio Veronica? Deze gesproken commercial komt uit april 1960. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar het was wel een van de eersten. Datum en uitzendtijd zijn bij mij onbekend. Ik ben er zelf op gesteld dat namen allemaal goed geschreven worden, alleen kon ik van Kliever Toffees niets vinden op internet. Het kan dus zijn dat er een foutje in de naam zit, ik ben afgegaan op de commercial zelf.

http://www.mediafire.com/download.php?lmzumjrjm2n

Hartelijke groet,
Bert.

Profiel

Gepost: 05 februari 2009 10:44 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Ik weet niet of het de eerste was… maar ik vind ‘m wel tof(fee)!

Ook leuk om te horen hoe de reclame boodschappen in en jaar of 15 veranderden. Alleen al de uitspraak: Deze lijkt wel ingesproken door iemand van het koninklijk huis!  cool smile

Groeten,
Rob

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 05 februari 2009 02:17 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  277
Geregistreerd  2009-01-07

Jullie bedoelen de door Ellen van Eck gesproken reclameboodschap tussen de platen door.
In de diverse jubileumuitzendingen door Ad steevast achterstevoren erin gezet.
Uit datzelfde programma komt ook de reclame van “Audium hoortoestellen” door Max Groen.
Dit programma is uit de vroege periode dat Veronica “op 198 mtr, de 33 mtr band en FM” uitzond.

Niels

Profiel

Gepost: 26 januari 2010 11:56 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Op een doco LP wordt gemeld dat “Nur die” de eerste was, en “Caballero” de laatste in 1974.

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel