Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 of 2
1
Oude Veronica Machine…
Gepost: 22 February 2011 11:39 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  13
Geregistreerd  2009-08-24

http://dehaanav.nl/handel/audio.html

Telefunken M24 van Veronica, zou gereserveerd zijn.

Te koop gezien op internet…

Plaatjes
telef.jpg
Profiel

Gepost: 23 February 2011 07:14 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1457
Geregistreerd  2009-01-25

Ik weet ook voor wie ‘ie gereserveerd staat…  wink

Niels heeft als het goed is wat detailfoto’s van me gekregen teneinde e.e.a. te checken. Het ding is ½ spoor en 19/38 cm/sec…

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 23 February 2011 08:46 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  803
Geregistreerd  2009-01-05

Misschien bedoeld de verkoper dat Veronica “OOK WEL EENS een 19-38 machine had….......’
Normaal was het niet. Maar ja het staat leuk bij zo’n advertentie.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 23 February 2011 08:55 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  980
Geregistreerd  2009-01-27

Tja Juul…. Veronica verkoopt nog steeds. Maar jullie hadden toch de m24? Maar goed, jij had ooit ook een blaupunkt transistor tongue wink

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 23 February 2011 09:05 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  13

Op hun listing staat : ex Veronica.

Profiel

Gepost: 23 February 2011 09:44 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  980
Geregistreerd  2009-01-27

Tja…. is Leo van der Goot ook, maar niet van de zeezender LOL

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 23 February 2011 09:51 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  803
jan van weeterloo - 23 February 2011 08:55 PM

Tja Juul…. Veronica verkoopt nog steeds. Maar jullie hadden toch de m24? Maar goed, jij had ooit ook een blaupunkt transistor tongue wink

Jawel we hadden M24 maar nauwelijks machines met 19-38, misschien twee of zo.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 24 February 2011 01:04 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Het verhaal gaat dattie ooit bij Rob Out weggekomen is… 
Ik hoop dat dit ooit nog te verifiëren is ofzo. Of in ieder geval dat het een authentieke Veronica machine is.
Zoals al gezegd, ik zond Niels al een mail met wat gedetailleerdere foto’s. Ik hoop dat hij eerdaags even tijd vind om ze te beoordelen.
De verkoper is een handelaar, die beslist betrouwbaar is. Maar hij moet het ook weer doen met de verhalen die met dit soort apparaten meekomen natuurlijk.

Ik heb een foto met wat details bijgesloten: koppen, met een sticker aan de binnenzijde van het koppenklepje, en snelheidskeuze zijn o.a. zichtbaar.

Plaatjes
loods 015.jpg
 Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 24 February 2011 01:14 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  13

Rob Out? Schitterend als dat zo is ! Cherish the memories!

Profiel

Gepost: 24 February 2011 10:38 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  803
Annerob - 24 February 2011 01:04 AM

Het verhaal gaat dattie ooit bij Rob Out weggekomen is… 
Ik hoop dat dit ooit nog te verifiëren is ofzo. Of in ieder geval dat het een authentieke Veronica machine is.
Zoals al gezegd, ik zond Niels al een mail met wat gedetailleerdere foto’s. Ik hoop dat hij eerdaags even tijd vind om ze te beoordelen.
De verkoper is een handelaar, die beslist betrouwbaar is. Maar hij moet het ook weer doen met de verhalen die met dit soort apparaten meekomen natuurlijk.

Ik heb een foto met wat details bijgesloten: koppen, met een sticker aan de binnenzijde van het koppenklepje, en snelheidskeuze zijn o.a. zichtbaar.

Ik geloof er helemaal niks van Rob. Out had niks met techniek. Waarom zou Out een machine thuis hebben? En dan ook nog een 38 exemplaar?.  Die sticker zat op meer machines, is een Telefunken sticker. Het is en blijft een leuk verkoop praatje. Daarmee wil ik niet zeggen dat de handelaar onbetrouwbaar is, die zal ‘em ook wel weer van iemand hebben.
Maar eigenlijk is het toch niet belangrijk waar ie vandaan komt? Als hij maar werkt…....................

Juul

Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 24 February 2011 12:58 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Da’s waar, maar een ex Veronica machine heeft toch “iets” extra’s…
Ik heb zelf, zoals je ongetwijfeld wel weet, een M24 staan. Een 2e moet dus wel echt iets aan de verzameling toevoegen.

Die 19/38cm uitvoering lijkt trouwens een latere modificatie, gezien het Dymo label. Was dat bij die paar Veronica machines ook zo?
Of waren dat machines die zo af-fabriek geleverd waren en de tekst dus origineel op het front hadden?

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 24 February 2011 03:28 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  803

Dag Rob,

Dat met die Dymo gebeurde bij ons niet!  En ook de linker band geleider heb ik in die vorm nog nooit gezien.

Hier een foto van een machine uit ons archief. Je kunt dan ook zien hoe de snelheids keuze eruit ziet. Is van metaal en geen dymo.

Juul

Plaatjes
m24 en band sm.jpg
 Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 24 February 2011 06:34 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  289
Geregistreerd  2009-01-07
Annerob - 24 February 2011 12:58 PM

Ik heb zelf, zoals je ongetwijfeld wel weet, een M24 staan. Een 2e moet dus wel echt iets aan de verzameling toevoegen.

Die 19/38cm uitvoering lijkt trouwens een latere modificatie, gezien het Dymo label. Was dat bij die paar Veronica machines ook zo?
Of waren dat machines die zo af-fabriek geleverd waren en de tekst dus origineel op het front hadden?

Groeten,
Rob

Er is een, later gemodificeerde, 19/38 machine bewaard gebleven met een snelheidsplaatje gemaakt met slagletters.

Niels

Profiel

Gepost: 24 February 2011 09:54 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Heren, alles opgeteld is het me volkomen duidelijk… Dit is géén originele Veronica machine. Dank voor jullie info.

Ik zal Johan het nieuws doorgeven.
Nog iemand interesse in het ding? Ik kan eens vragen wattie dan op moet gaan brengen. Ik denk zelf ergens rond de 50,-
Let wel: ‘t Is een inbouwapparaat, geen koffer of kist!

(Inmiddels per mail een belangstellende gehad. Een kijken wat ik kan regelen)

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 24 February 2011 10:36 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  803
Niels - 24 February 2011 06:34 PM

Groeten,
Rob

Er is een, later gemodificeerde, 19/38 machine bewaard gebleven met een snelheidsplaatje gemaakt met slagletters.

Niels

Is dat niet die machine die bij Lex vandaan komt Niels?

Juul

Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 25 February 2011 07:08 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  289
Geregistreerd  2009-01-07
Juul - 24 February 2011 10:36 PM
Niels - 24 February 2011 06:34 PM

Groeten,
Rob

Niels

Is dat niet die machine die bij Lex vandaan komt Niels?

Juul

Dat klopt Juul. 
Als je dit apparaat nu start lijkt het alsof er een DC3 overgaat.

Niels

Plaatjes
m24.jpg
Profiel

1 of 2
1