Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Ik lees praktisch elke dag wel de nieuwe berichten op het forum van de “Norderney”. Wat mij de laatste tijd opvalt is, dat er leden zijn die elkaar afvallen maar ook de beheerders en dan vooral Juul afvallen. Ik noem bewust geen namen dat moet ieder voor zich maar uitmaken omdat ik niemand wil afvallen.
Een aantal jaar geleden heb ik zelf diverse fora op internet gehad over onderwerpen buiten Veronica over de periode 1960 – 31 augustus 1974. In het begin is het leuk en gedraagt iedereen zich. Maar zodra er kritiek komt, valt een deel van de leden over elkaar heen. Als beheer van fora zie je dit met lede ogen aan, je wilt niemand bannen en op een gegeven moment trek je de stekker eruit(nee, niet 31-08-1974:-)). Ik heb een enorm respect voor Juul die heel duidelijk maakt wat de spelregels van het “Nordery Forum” zijn en in heel nette bewoordingen mensen vraagt om elk lid in zijn waarde te laten.
Kan iemand mij vertellen waarom jullie elkaar nu eigenlijk afvallen?. Ik geef een paar voorzetten:
- Haantjesgedrag
- Frustratie
- Leden die elkaar onderling niet verdragen
Vergeet niet dat de website van de “Norderney” is opgezet om het erfgoed van Veronica uit de zeezenderperiode te bewaren en leden daarvan kennis te laten nemen.
Waar het momenteel bij sommige leden aan ontbreekt is respect voor elkaar. Respect is het toverwoord om iedereen in zijn waarde te laten.
Voor de toekomst wil ik voorstellen om respect als leden onderling maar ook voor Juul, Ad, Niels en Per te hebben, zij zorgen er voor dat jullie kennis kunnen nemen van de geschiedenis van Veronica met een eigen website. Het zou zonde zijn als dit niet meer zou bestaan.
Met vriendelijke groet,
Een verontrust lid
helemaal mee eens, zonder respect gaat ook dit verloren… maar respect is ook niet anoniem zijn op een weblog…
dus, ook jij als anonieme reageerder, die uiteraard helemaal gelijk hebt, ik respecteer zeker je mening en je gelijk… maar als je ons respecteert, maak bekend wie je bent, graag zelfs. Want normaal gesproken reageer ik nooit op anonieme forumleden maar vanwege dit onderwerp nu 1’ malig 1 keer…
Juul om even op jou te reageren.
Ik vind dat er veel te weinig respect en tolerantie is in de hele wereld.
Begin bij jezelf.
Ik woon in een grote flat en ik groet iedereen, wat voor huidskleur, haarkleur, geloof, afkomst er ook is.
Dat vind ik respect.
Er wonen hier: Vietnamezen, Turken, Chinezen, Somaliers, Nederlanders, ondefinieerbare Afrikanen, Marokkanen en ga zo maar door.
Iemand die mij niet respecteert? Jammer dan. Ik doe mijn best.
En dan nog even over anoniem.
Ik ben R!CK dat zou je ook anoniem kunnen noemen. Maar door de ! ben ik toch uniek, iedereen weet met wie ze te doen hebben. Inmiddels kennen al heel wat mensen mij ook persoonlijk.
Anoniem vind ik zo “niets”, mensen die iets te verbergen hebben. Anoniem gebeld worden, ook zo iets ergs.
Die willen altijd wat van je. En ze willen zeker niet teruggebeld worden. (Callcentra BAH)
Verder allen een prettig weekend! (Dat voor velen woensdagmiddag al begon!)
Helaas begon mijn weekend nog steeds niet, maar dat terzijde.
Ik ben het met de openingsposter eens. Dat hij/zij anoniem post, heeft denk ik als reden dat er hier anders dan ook weer over hem/haar heengevallen wordt. Je ziet dat nu al een beetje gebeuren, al gebeurt dat gelukkig nog netjes, waarvoor dank.
Ik kom op dit forum voor mijn plezier en dat wordt de laatste tijd te vaak vergald waardoor ik me snel weer afwend.
Ik moet erbij zeggen dat dat vijandige gedrag niet alleen hier getoond wordt, maar ook op andere zeezender gerelateerde sites/forums.
En da’s jammer maar vooral ook onnodig.
Of er nu gesproken wordt over ‘t schip, tunes, jingles, uitzendtijden.. het maakt niet uit. Steeds weer zijn er mensen die ontpoffen als ware het de MeboII na de inslag van een Libische raket..
Ik sta dus 200% ( kan dat?) achter de openingspost. Ik had het a.h.w. zelf geschreven kunnen hebben!
Voor het posten onder onbekende vlag heb ik begrip. Ik vind het niet leuk dat het blijkbaar nodig is, maar ik respecteer het!
Zo, dat was MIJN mening!
Groeten,
Rob
( Die hoopt dat de boodschap helder overkomt en er tevens op hoopt dat het haantjesgedrag nu afgelopen is. Voel je de neiging opkomen: Misschien moet je eens een kippenfarm bezoeken…? )
Ik ben niet zo’n schrijver maar maar vind dat ik nu toch in de “pen” moet klimmen. Als radio Veronica fan vind ik het fijn om de discussies op dit forum te volgen. Het geeft me een beetje de beleving terug van vervlogen tijden. Ook ik vind het daarom jammer dat er schijnbaar een soort strijd ontstaat. Dit lijkt mij niet nodig en kan ten koste gaan van het - naar mijn idee - machtige erfgoed dat de stichting Norderney bewaakt. Ik heb er gegeven deze “strijd” dan ook alle begrip voor dat diegene die dit onderwerp heeft gestart even buiten de schijnwerpers wil blijven.
Ik ben wel blij dat deze discussie is los gekomen. Laten we elkaar respecteren en er zodoende voor zorgen dat dit moois niet (weer) verloren gaat!
Ik sluit mij aan bij de woorden van de maker van deze posting: RESPECT.
En of hij zich nu Pietje Puk of Anoniem noemt, haar of zijn woorden hebben daarmee niets aan waarde ingeboet.
Maar volgens mij is de inhoud van de post vele malen belangrijker dan de naam van de poster, die eigenlijk van geen enkel belang is.
Van belang is m.i. dat er iets met die inhoud gedaan wordt. Ter harte nemen, bijvoorbeeld…
respect, als we dat niet voor elkaar op kunnen brengen gaan zelfs de Veronica herinneringen ten onder… R.E.S.P.E.C.T… was die niet van Aretha Franklin???
respect, als we dat niet voor elkaar op kunnen brengen gaan zelfs de Veronica herinneringen ten onder… R.E.S.P.E.C.T… was die niet van Aretha Franklin???
Klopt helemaal Huub, Uit de soulstal van Atlantic.
Ik sluit mij aan bij de woorden van de maker van deze posting: RESPECT.
En of hij zich nu Pietje Puk of Anoniem noemt, haar of zijn woorden hebben daarmee niets aan waarde ingeboet.
Gevoelsmatig kan ik me het beste vinden in deze uitlating van Jan .
Beste Anoniem, misschien staat er nu 2 keer een antwoord van mij op, er ging namelijk iets mis bij mij op de PC. Ik ben het overigens geheel eens met deze post RESPECT. Dankzij Juul en Ad kunnen wij vele jaren na de zeezenderperiode nog altijd genieten van de muziek en de reclames uit de periode 1960-1974. Ga vooral zo door Juul en Ad, met deze voor mij leuke hobby. Ik neem aan dat de 2 andere genoemde namen, Niels en Per, vele jaren jonger zullen zijn dan Juul en Ad. Wie weet hebben ze wel veel later op een mij onbekend schip gezeten en zal ik hun muziek 20 jaar later wel gaan waarderen. Vergeet ook de reclames niet, vermoedelijk wel wat minder tabaksreclame dan in de periode 1960-1974. Dankje wel alvast. Groeten van Maarten van der Lippe