Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 2
1
Open het dorp
Gepost: 05 juni 2011 11:51 PM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
Geregistreerd  2009-01-27

Zit hier even een dvd van 60 jaar tv te bekijken…. zoals jullie misschien weten schonk de directie van Veronica 140.000 gulden. En pas nu besef ik welk bedrag dat was want….meneer (wel op de dvd te zien….) A. Heijn schonk “slechts”  f25.000, evenals Van Nelle, een multinational, ook toen al….
Meneer Vos, heren Verweij, ook toen al hebben jullie laten zien dat Veronica meer was dan een “reclame station” . Met 25.000 gulden hadden ze geen modderfiguur geslagen. Maar ze besloten het bijna 6 dubbele te doen. Een enorme gift die tot de harten en de verbeelding van de mensen gesproken moet hebben. TERECHT! Eigenlijk had Veronica er dus op moeten staan!

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 07:02 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  277
Geregistreerd  2009-01-07
jan van weeterloo - 05 juni 2011 11:51 PM

Zit hier even een dvd van 60 jaar tv te bekijken…. zoals jullie misschien weten schonk de directie van Veronica 140.000 gulden. En pas nu besef ik welk bedrag dat was want….meneer (wel op de dvd te zien….) A. Heijn schonk “slechts”  f25.000, evenals Van Nelle, een multinational, ook toen al….
Meneer Vos, heren Verweij, ook toen al hebben jullie laten zien dat Veronica meer was dan een “reclame station” . Met 25.000 gulden hadden ze geen modderfiguur geslagen. Maar ze besloten het bijna 6 dubbele te doen. Een enorme gift die tot de harten en de verbeelding van de mensen gesproken moet hebben. TERECHT! Eigenlijk had Veronica er dus op moeten staan!

Ja Jan, dat had eigenlijk wel gemoeten. Alleen is dat gedeelte niet op film bewaard gebleven.

Niels

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 08:07 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Ik dach toch al eens wat gezien te hebben…
Of neemt mijn fantasie me in de maling en waren het andere beelden van een dartelende Mies die bij de vertelling over de Veronica gift getoond werden. hmmm

Groeten,
Rob
(die nu zwaar aan de in zijn hoofd bewaarde herinneringen twijfelt   red face )

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 08:31 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349
Geregistreerd  2009-01-28
Annerob - 06 juni 2011 08:07 AM

Ik dach toch al eens wat gezien te hebben…
Of neemt mijn fantasie me in de maling en waren het andere beelden van een dartelende Mies die bij de vertelling over de Veronica gift getoond werden. hmmm

Groeten,
Rob
(die nu zwaar aan de in zijn hoofd bewaarde herinneringen twijfelt   red face )

volgens mij heb ik het ook geZIEN… toch???

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 10:00 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

De audio weergave is nog bewaard, dat weet ik wel, staat onder anderen op het singletje 12 1/2 jaar Veronica. Maar of er beeld van is??? Als Niels zegt van niet denk ik dat het ook zo is rolleyes

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 12:14 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Ja hoor, ook ik heb geen enkele reden om aan Niels z’n uitspraken te twijfelen.
Maar op de één of andere manier koppel ik beelden aan het geluidsfragment. Blijkbaar is eer keer een montage geweest ofzo. Of is er een foto van?

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 02:03 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30

Het staat mij ook bij dat ik onlangs daar nog beelden van gezien heb.
Alhoewel ik heel het geburen nog zeer helder voor de geest kan halen ondanks dat het al vele jaren geleden is.
Iedereen die toen een TV had, heeft volgens mij gekeken naar die uitzending.

En voor mij was het helemaal speciaal omdat mijn invaliede tante (waar ik naar vernoemd ben)
een van de eerste bewoners van (Open) Het Dorp was en ik daar vele malen op bezoek ben geweest.
Ze heeft het er aaltijd geweldig naar haar zin gehad en was zich er wel degelijk van bewust
dat ze dit aan vele mensen te danken had.

Dus uit haar naam mag ik gerust nog een keer zeggen, VERONICA BEDANKT.

Mardi.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 02:04 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Silvester - 06 juni 2011 02:03 PM

Alhoewel ik heel het geburen nog zeer helder voor de geest kan halen ondanks dat het al vele jaren geleden is.

En voor mij was het helemaal speciaal omdat mijn invaliede tante (waar ik naar vernoemd ben)
een van de eerste bewoners van (Open) Het Dorp was en ik daar vele malen op bezoek ben geweest.
Ze heeft het er aaltijd geweldig naar haar zin gehad en was zich er wel degelijk van bewust

Mardi.

sorry, had het verkeerde knoppie te pakken, vandaar dit bericht twee maal. red face

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 02:28 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Geregistreerd  2011-02-04
Annerob - 06 juni 2011 12:14 PM

Maar op de één of andere manier koppel ik beelden aan het geluidsfragment. Blijkbaar is eer keer een montage geweest ofzo. Of is er een foto van?

de uitzending van open het dorp vondt plaats op 26&27; november 1962 en werd gelijktijdig op de radio uitgezonden.
en ik herriner mij goed dat het geldbedrag dat veronica toen schonk zijn ze met een helicopter bij de norderney wezen halen.
dat was een hele reusachtige emmer.
dat beeld staat mij nog heel goed bij.
En op 27 novenber overleed prinses Wilhelmina dat werdt pas bekend gemaakt nadat de actie was afgelopen.
daarom zou het goed kunnen dat beeld en geluid misschien gemixt zijn.
dat is misschien waar Niels op doelt met het koppelen van beelden aan het geluidsfragment.

Signature 

Leer Van Gisteren,Droom Van Morgen En Leef Vandaag hmmm

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 02:28 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

Was in die tijd wel een hele actie , is me nog goed bij gebleven .

Maar ik vraag me af of dat dorp nog bestaat ?? rolleyes

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 02:33 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Silvester - 06 juni 2011 02:04 PM
Silvester - 06 juni 2011 02:03 PM

Mardi.

sorry, had het verkeerde knoppie te pakken, vandaar dit bericht twee maal. red face

Ja , ja . wink  grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 03:01 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Dirk - 06 juni 2011 02:28 PM

Was in die tijd wel een hele actie , is me nog goed bij gebleven .

Maar ik vraag me af of dat dorp nog bestaat ?? rolleyes

nee het meeste is inmiddels gesloopt het deed niet meer aan de tegenwoordige eisen.
en er is verder niks bekend of ze gaan restaureren of vernieuwen.
Maar waneer precies het grootse gedeelte is gesloopt dat weet ik niet.
er is een keer lang geleden een item aan besteed bij een vandaag (of een andere nieuws bron)

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 03:31 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Een groot gedeelte is begin deze eeuw (wat klinkt dat he…) verbouwd. Na 40 jaar mag dat ook wel een keer grondig natuurlijk.
Maar: Het Dorp is er inderdaad nog! Het maakt tegenwoordig natuurlijk deel uit van een holding: Siza

http://www.siza.nl/Pub/wonen/Wonen-Accommodaties/Het-Dorp.html

Volgens mij is Mies er nog steeds een welkome gast trouwens.

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 03:44 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Annerob - 06 juni 2011 03:31 PM

Een groot gedeelte is begin deze eeuw (wat klinkt dat he…) verbouwd. Na 40 jaar mag dat ook wel een keer grondig natuurlijk.
Maar: Het Dorp is er inderdaad nog! Het maakt tegenwoordig natuurlijk deel uit van een holding: Siza

http://www.siza.nl/Pub/wonen/Wonen-Accommodaties/Het-Dorp.html

Volgens mij is Mies er nog steeds een welkome gast trouwens.

Ja,dat was in 2001 heeft er een grondige renovatie plaatsgevonden.
En er plannen gemaakt om een nieuw “dorp"te bouwen,dat meer voldoet aan de vragen van de huidige cliënten.

op dit moment worden gehandicapten zoveel mogenlijk in eigen omgeving opgevangen.

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 04:56 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497

Haa die DIRK, LOL ik begon jou humor hier al te missen. LOL

Fijn om jou hier weer eens tegen te komen. smile

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juni 2011 05:36 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
- 06 juni 2011 02:28 PM
Annerob - 06 juni 2011 12:14 PM

de uitzending van open het dorp vondt plaats op 26&27; november 1962 en werd gelijktijdig op de radio uitgezonden.
en ik herriner mij goed dat het geldbedrag dat veronica toen schonk zijn ze met een helicopter bij de norderney wezen halen.
dat was een hele reusachtige emmer.
dat beeld staat mij nog heel goed bij.
En op 27 novenber overleed prinses Wilhelmina dat werdt pas bekend gemaakt nadat de actie was afgelopen.
daarom zou het goed kunnen dat beeld en geluid misschien gemixt zijn.
dat is misschien waar Niels op doelt met het koppelen van beelden aan het geluidsfragment.

Moet toch echt de Borkum Riff geweest zijn…. maar van die helikopter wist ik niks, zou daar nog foto materiaal van zijn?

Signature 

Profiel

1 van de 2
1