Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 2
1
“Berdi”
Gepost: 13 februari 2009 12:14 AM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  19
Geregistreerd  2009-01-28

Recentelijk gepost in een ander forum, maar strict genomen hoort hij natuurlijk hier thuis.
Ik heb lang getwijfeld of ik hem hier wel moest plaatsen, want het is tenslotte een “sigaar uit eigen doos” en wil ik niemand voor de voeten lopen, of beter gezegd niet in iemands vaarwater zitten.
Als dat als zodanig wel wordt ervaren hoor ik dat graag. grin

http://www.mediafire.com/?dtgnjbjdkli

Profiel

Gepost: 13 februari 2009 11:03 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  696
Geregistreerd  2009-01-05

Welnee Harm,

Hij is leuk met Pierre

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 13 februari 2009 11:18 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  5
Geregistreerd  2009-01-26

Juul,

Uit welke periode is deze Berdi reclame? Eerlijk gezegd hoorde ik ‘em van de week voor het eerst in een Mi Amigo-programma uit eind 1974 waar ik naar zat te luisteren, kan me niet herinneren deze uitvoering met Pierre Huismans ooit bij Veronica gehoord te hebben.
Het valt misschien net een beetje buiten de scope van deze site, maar hoe zijn die Veronica-reclames in ‘74 bij Mi Amigo terecht gekomen? Zit daar een verhaal achter of is het “gewoon” gecopieëerd?
Wouter

Profiel

Gepost: 15 februari 2009 04:31 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Deze had ik ook nog niet eerder gehoord….

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 31 maart 2009 11:39 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  704
Geregistreerd  2009-01-27

Nou. Berdi is inderdaad één van de commercials die altijd bijblijven. Het deuntje? Wie zal het zeggen. Ik woonde er 15 km vandaan maar heb er nooit wat gekocht grin

Wel een reden om het, samen met de jingle van Golden American om te bouwen tot een promo voor mijn programma de Beatgeneratie.  Op aanraden van Juul (tijdens zijn bezoek hier in de studio)heb ik het laatste stukje met de naam Berdie er in van de jingle geknipt zodat de mensen mogen graven naar, ja wat was dat ook alweer voor nappa en suede naar???????? wie o wie ??

Bestanden
avontuur berdie vernieuwd.mp3  (Grootte: 637KB - Downloads: 281)
 Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 31 maart 2009 01:19 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345

wie deze reclame niet kent, die hoort er gewoon hier niet bij… heel mooi selecttiecriterium… je mag liad worden maar zing of neurie Berdi…

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 01 april 2009 12:13 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  704

Andersom werkt misschien beter, je bent verplicht lid te worden van de stichting Norderney als je berdi kan neurien of meezingen…. ik voorspel een grote stijging van het ledental grin  Leuke actie bij de voordeur op 18 april, ideetje?

grin

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 01 april 2009 01:11 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345

heel leuk… en als je het niet kan… ja, dan moet je je middag maar ergens anders door gaan brengen. Helaas kan ik zelf niet op die dag dus hoef ik mijn zang- en of neurikansen niet te tonen.,... mooi nieuw scrabbelwoord trouwens…

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 02 april 2009 10:18 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129
Geregistreerd  2009-02-26

Beste Huub en Jan,

Zelf heb ik helemaal niks met de reclame, ik kan mij het deuntje niet meer voor de geest halen.
Zaterdag 18 april ben ik op de Veronica dag, willen jullie het deuntje alleen voor mij even zachtjes voor doen,

Gr. Paul Solleveld

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 03 april 2009 08:33 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  704
Paul Solleveld - 02 april 2009 10:18 PM

Beste Huub en Jan,

Zelf heb ik helemaal niks met de reclame, ik kan mij het deuntje niet meer voor de geest halen.
Zaterdag 18 april ben ik op de Veronica dag, willen jullie het deuntje alleen voor mij even zachtjes voor doen,

Gr. Paul Solleveld

Oké Paul, je vraagt erzelf om en dus, gezien de bovenstaande berichten had je dit kunnen weten: op voorwaarde dat je lid bent of wordt op 18 april (ik zal persoonlijk klaar staan bij de ingang om je op te vangen en je een formulier laten invullen als je dat nog niet bent grin  ) mag je onderstaand bestand openen….. maar niet verder vertellen hoor….... grin

Bestanden
Veronica radio jingles - commercial - berdie.mp3  (Grootte: 80KB - Downloads: 297)
 Signature 

Profiel

Gepost: 03 april 2009 09:20 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129

Jan, geen probleem.
Je kunt mij herkennen aan het Veronica virus

Gr. Paul Solleveld

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 03 april 2009 09:30 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  26
Geregistreerd  2009-03-15
jan van weeterloo - 01 april 2009 12:13 PM

Andersom werkt misschien beter, je bent verplicht lid te worden van de stichting Norderney als je berdi kan neurien of meezingen…. ik voorspel een grote stijging van het ledental grin  Leuke actie bij de voordeur op 18 april, ideetje?

grin

En indien de tekst van Nurdie wordt opgedreund, zit er dan een erelidmaatschap in?

Profiel

Gepost: 03 april 2009 10:21 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345

hier bestaan alleen maar ere-leden… ere-prijzen… ere-houdingen,... ere herinneringen…

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 03 april 2009 11:41 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  26
Geregistreerd  2009-03-15
HUUB - 03 april 2009 10:21 AM

hier bestaan alleen maar ere-leden… ere-prijzen… ere-houdingen,... ere herinneringen…

Ere wie ere toekomt.

Zie ook:
http://www.nederlandsewoorden.nl/index.php?woord=erelidmaatschap&woordenlijst=spelling 
en de spellingscontrole van dit forum red face

Profiel

Gepost: 03 april 2009 11:50 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129

Zeg Jan,

18 april zijn er dan voorrondens van “idols” of de X-factor in Lapershoek, ik dacht dat het een Veronica dag was.
Maar om jullie allemaal gerust te stellen, mijn zang talenten zal ik niet tonen.
Ik kan de natie dit niet aandoen, en zeker niet de mensen die Veronica een warm hart toe doen.
Wat ik wel voor je kan betekenen is, dat wij samen onder het genot van een bakje koffie een inschrijfformulier invullen.
Is dat een deal? Jij blij, ik blij.

Gr. Paul Solleveld

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 03 april 2009 01:27 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  704
Paul Solleveld - 03 april 2009 11:50 AM

Zeg Jan,

Wat ik wel voor je kan betekenen is, dat wij samen onder het genot van een bakje koffie een inschrijfformulier invullen.
Is dat een deal? Jij blij, ik blij.

Gr. Paul Solleveld

Paul, dat is een deal grin

Signature 

Profiel

1 van de 2
1