Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Recentelijk gepost in een ander forum, maar strict genomen hoort hij natuurlijk hier thuis.
Ik heb lang getwijfeld of ik hem hier wel moest plaatsen, want het is tenslotte een “sigaar uit eigen doos” en wil ik niemand voor de voeten lopen, of beter gezegd niet in iemands vaarwater zitten.
Als dat als zodanig wel wordt ervaren hoor ik dat graag.
Uit welke periode is deze Berdi reclame? Eerlijk gezegd hoorde ik ‘em van de week voor het eerst in een Mi Amigo-programma uit eind 1974 waar ik naar zat te luisteren, kan me niet herinneren deze uitvoering met Pierre Huismans ooit bij Veronica gehoord te hebben.
Het valt misschien net een beetje buiten de scope van deze site, maar hoe zijn die Veronica-reclames in ‘74 bij Mi Amigo terecht gekomen? Zit daar een verhaal achter of is het “gewoon” gecopieëerd?
Wouter
Nou. Berdi is inderdaad één van de commercials die altijd bijblijven. Het deuntje? Wie zal het zeggen. Ik woonde er 15 km vandaan maar heb er nooit wat gekocht
Wel een reden om het, samen met de jingle van Golden American om te bouwen tot een promo voor mijn programma de Beatgeneratie. Op aanraden van Juul (tijdens zijn bezoek hier in de studio)heb ik het laatste stukje met de naam Berdie er in van de jingle geknipt zodat de mensen mogen graven naar, ja wat was dat ook alweer voor nappa en suede naar???????? wie o wie ??
Andersom werkt misschien beter, je bent verplicht lid te worden van de stichting Norderney als je berdi kan neurien of meezingen…. ik voorspel een grote stijging van het ledental Leuke actie bij de voordeur op 18 april, ideetje?
heel leuk… en als je het niet kan… ja, dan moet je je middag maar ergens anders door gaan brengen. Helaas kan ik zelf niet op die dag dus hoef ik mijn zang- en of neurikansen niet te tonen.,... mooi nieuw scrabbelwoord trouwens…
Zelf heb ik helemaal niks met de reclame, ik kan mij het deuntje niet meer voor de geest halen.
Zaterdag 18 april ben ik op de Veronica dag, willen jullie het deuntje alleen voor mij even zachtjes voor doen,
Zelf heb ik helemaal niks met de reclame, ik kan mij het deuntje niet meer voor de geest halen.
Zaterdag 18 april ben ik op de Veronica dag, willen jullie het deuntje alleen voor mij even zachtjes voor doen,
Gr. Paul Solleveld
Oké Paul, je vraagt erzelf om en dus, gezien de bovenstaande berichten had je dit kunnen weten:op voorwaarde dat je lid bent of wordt op 18 april (ik zal persoonlijk klaar staan bij de ingang om je op te vangen en je een formulier laten invullen als je dat nog niet bent ) mag je onderstaand bestand openen….. maar niet verder vertellen hoor…....
Andersom werkt misschien beter, je bent verplicht lid te worden van de stichting Norderney als je berdi kan neurien of meezingen…. ik voorspel een grote stijging van het ledental Leuke actie bij de voordeur op 18 april, ideetje?
En indien de tekst van Nurdie wordt opgedreund, zit er dan een erelidmaatschap in?
18 april zijn er dan voorrondens van “idols” of de X-factor in Lapershoek, ik dacht dat het een Veronica dag was.
Maar om jullie allemaal gerust te stellen, mijn zang talenten zal ik niet tonen.
Ik kan de natie dit niet aandoen, en zeker niet de mensen die Veronica een warm hart toe doen.
Wat ik wel voor je kan betekenen is, dat wij samen onder het genot van een bakje koffie een inschrijfformulier invullen.
Is dat een deal? Jij blij, ik blij.
Wat ik wel voor je kan betekenen is, dat wij samen onder het genot van een bakje koffie een inschrijfformulier invullen.
Is dat een deal? Jij blij, ik blij.