Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

CORRECTIE op single Buffooons in Nederbeat
Gepost: 06 oktober 2011 03:05 PM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
Geregistreerd  2009-01-27

In de Nederbeat uitzending zit een fout! Ik kondigde de plaat Sister Theresa’s east river orphanage van the Buffoons ten onrechte af met de woorden dat het geen hit geworden is. Dat is bezijden de waarheid.  ohh Om precies te zijn het hit verloop van deze plaat: binnengekomen op 18 mei ‘68 op 30, hoogste positie 15 op 25 mei, laatste en laagste notering in de top 40 36 op 20 juli. Totaal dus 10 weken in de vaderlandse hitlijst. Dat is geen superhit, maar wel een succesvolle plaat. En ik ben de laatste die the Buffoons onrecht zou willen aandoen!

Ik was in de war met de plaat die deze maand bij mijn programma’s op EDE FM S.O.S.-schijf is: The Bus uit 1969, ook van the Buffoons en die kwam zelfs niet in de tipparade. Er zit een stuk close harmony in waar Freddy M en Queen nog een lesje van kunnen leren, Bohemian Rhapsody is er brandhout bij. Die zal ik in de komende tijd ook zeker een keer draaien want zeker de moeite waard. Maar dit moest excaim  even recht gezet

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 07 oktober 2011 12:53 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Waarvan acte!  wink

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 07 oktober 2011 10:17 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

Inderdaad Rob, maar dat lek mij dan ook meer dan op z’n plaats red face

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 08 oktober 2011 09:11 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Tuurlijk!

Waar haal jij trouwens je info vandaan? Internet?

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 08 oktober 2011 10:37 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30
Annerob - 08 oktober 2011 09:11 PM

Tuurlijk!

Waar haal jij trouwens je info vandaan? Internet?

Dat moet haast wel, want je maakt mij niet wijs dat ie dat allemaal uit z’n bollekoppie weet. wink

Of toch wel??  smile

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 09 oktober 2011 10:31 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

Het verloop van de single van Buffoons haal ik gewoon van mijn top 40 dossier. Ik heb dat op de computer staan, op de hd zodat ik zelfs als internet mocht uitvallen altijd de top 40 gegegvens bij de hand heb. Ik weet wel redelijk wat over Nederbeat bands want ik maak al 5 jaar z.g. minispecials over bands in mijn programma op EDE FM, een tweetal nummers omlijst met een korte geschiedenis van de groep. En die feiten en feitjes haal ik van internet, en wat blijft hangen…. dat komt uit het blote hoofd grin daar profiteren jullie weer van als ik er even wat tussendoor gooi op de zaterdagavond.

Signature 

Profiel

Gepost: 09 oktober 2011 08:44 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Respect!  cool smile

Signature 

Profiel

Gepost: 13 oktober 2011 07:18 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Goed gedaan Jan.

Ik heb groot respect voor mensen die hun fouten toegeven.

Het was toch zelfs een dubbele A-hit?

Edit: Ja, met Sunday will never be the same 1968 (kwam het daardoor?)

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 14 oktober 2011 10:25 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

nee Rick, het kwam door the Bus (zie boven).  Dat heb je als je 2 programma’s in 1 week maakt, haal je wel eens wat door elkaar… wat ik draai houd ik keurig bij op een kladje, voorkomt herhaling van nummers binnen een paar maanden , maar zulke dingen als dit voorkom je niet. Nou ja…. ik heb nog geen opzeggingen binnen LOL

Signature 

Profiel

Gepost: 14 oktober 2011 06:04 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Ik wist niet eens dat ik the Bus zelf heb.
Vandaag eens geluisterd, maar de vergelijking met Bohemian vind ik onterecht.
Ze hebben betere close harmony op BR the singles staan…. (maar dat is mijn mening)  wink

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 14 oktober 2011 10:41 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

Smaken verschillen Rick grin

Signature 

Profiel