Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 2
1
Gezocht: Over welke LP gaat dit?
Gepost: 22 januari 2012 12:54 PM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Vrienden,

Van een bevriende bandrecordergek kreeg ik onderstaande vraag:

Hey Rob,

Ik heb een vraagje aan je. Ik ben samen met een vriend op zoek naar alles over de band waar onze vaders in gespeeld hebben en nu is er mogelijk ooit een lp uitgebracht op Negram/Delta/Imperial in samenwerking met Radio Veronica en organisatiebureau Jan Vis. Ik weet niet uit welk jaar of hoe de lp heet, maar de band van ons pa heette the Trills. Heb jij misschien een linkje naar lp’s die Radio Veronica uitgebracht heeft, of zou jij anders eens op het forum bij mede Veronicanen rond willen vragen of iemand weet heeft van die plaat?

Wij zouden dat namelijk zo graag eens horen, en natuurlijk graag die plaat hebben, maar als we maar weten hoe hij heet, dan kunnen we er naar op zoek.

Laurens.

Tja, ik heb even rond zitten neuzen op internet en tussen de LP’s die ik bezit, maar niets van de Trills gevonden.

Wie kan mij info geven over de LP?

Alvast dank voor het meezoeken!

Groeten,
Rob

PS: Ik zet deze vraag overigens ook uit op andere radio gerelateerde forums, om de kans op vinden te vergroten.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 01:13 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

De naam The Trills zegt mij helemaal niks.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 02:33 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Dank, Juul;

Inmiddels heb ik iets meer info verkregen.

Het zou gaan om een LP uit ‘66 of ‘67.

Daar ben ik dan zelf weer mee aan het werk geweest, en dan kom ik op 3 LP’s die, m.i., in aanmerking zouden kunnen komen:

1966: Radio Veronica Tienerband Show (Imperial). Een album genoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.

1966: Teenbeatclub Volume I (Artone). Dit album, met onder meer werk van de Maskers, de Clungels en Margie Ball, was vernoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.
1966: Teenbeatclub Volume II (Funckler). Deel twee en opvolger van het bovenstaande album met onder meer werk van Bob Bouber, Haigs en Gonnie Baars.

Deze info komt 1:1 van http://www.soundscapes.info

Wellicht heeft iemand de tracklist van deze LP’s? Dan kunnen we ze uitsluiten of “eureka” roepen..

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 05:52 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728

Dag Rob,

als het NEGRAM zou moeten zijn dan komt alleen de eerste LP in aanmerking. Imperial had een “verbinding” met Negram.
De ander twee LP’s komen uit de CBS stal.

Maar heb je al gezocht op het web op de naam van het bandje?

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 08:21 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Dat heb ik, Juul. Zonder resultaat.

Niels heeft me inmiddels op 2 andere forums al laten weten dat ze op geen van de 3 genoemde albums voorkomen…
jammer..

Wel heeft de vraagsteller me laten weten dat de betreffende track destijds in “Alle remmen los” een keer gedraaid zou zijn…
Tja, ik denk niet dat je de buma lijsten van al die programma’s nog hebt.. wink

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 08:38 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728

Nee die zijn er niet. Maar eerst even, hoe heette het bandje nou precies?
En een wat nadere datum?-jaar?

Juul

Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 10:12 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Ik heb nog wat nadere info gekregen, Juul.

Ik zet het hier even 1:1 door:

Het is echt The Trills zonder h inderdaad hier is wat info op nederbiet.nl: http://www.nederbiet.nl/trills.html

Overige leden waren Hansje van Heesch op drums, Toon de Jong op basgitaar, Adje Derks op sologitaar. Ze kwamen allemaal uit Druten en hebben vaak in het voorprogramma van The Outsiders gespeeld, daar hebben ze zelfs mee door Nederland getoured.

Ze speelden hoofdzakelijk covers van The Outsiders, The Stones, Them en daartussendoor eigen nummers in die stijl. De reden dat de leden van The Trills de lp niet hebben was dat ze die toen zelf duur in moesten kopen en daar was geen geld voor dus dat hebben ze toen niet gedaan   maar misschien is het dus een niet veel verspreidde lp? Ik weet het niet.

Zo, nu weet je alles wat ik ook weet. wink
( En nog veel meer, wat ik niet weet, maar dat gaat niet over deze band…. wink)

Dank voor het meedenken!

Signature 

Profiel

Gepost: 22 januari 2012 10:16 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728

de link van nederbiet werkt niet Rob.

Juul

Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 23 januari 2012 12:32 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Klopt!  Moest “html” zijn…

Nu werkt ‘ie wel. wink

Signature 

Profiel

Gepost: 24 januari 2012 10:58 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30

Heb daar in de buurt (Heerewaarden) van begin jaren 70 tot half jaren 80 in de groep ATTIC gespeeld,
(eerst als drummer later als toetsenist) en ken daar nogal wat muziekanten. Ik zal daar ook eens een balletje op gooien.
Mogelijk dat die ons een beetje verder kunnen helpen.

p.s.
Moet nog ergens een foto hebben, maar kanumffnievinde. cheese

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 24 januari 2012 11:01 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Heel fijn!
Hoe meer er van de zoektocht weten, hoe groter de kans dat we wat te weten komen!

Groet,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 25 januari 2012 10:21 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30

In iedergeval één foto gevonden, ‘ksta hier op als toesenist. cheese

Van The Trills moet er bij één van de bandleden zowiezo fotomatereaal zijn.

Plaatjes
ATTIC 2.jpg
 Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 25 januari 2012 10:37 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Leuk plaatje!

Fotomateriaal van The Trills is ook erg leuk natuurlijk!
Naar wat ik begrepen heb is er bij de bandleden zelf heel erg weinig bewaard gebleven..

Bedankt voor je medewerking in de zoektocht!

Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 04 februari 2012 03:29 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Er is wat meer info beschikbaar:

Er zijn twee keer opnamen gemaakt: de eerste keer voor radio Veronica door Wim Jeuken (?) uit Nijmegen daarmee zijn ze toen ook naar Hilversum geweest en hebben een interview gehad voor in Alle remmen los in het kader van de regiobandjes. Blijkbaar had radio Veronica een item waarin lokale bandjes zich voor konden stellen.
De tweede keer was voor de verzamellp waar we naar op zoek zijn, dat was dus in de Pas in Heesch met The Ferrari’s en nog meer bands, er zijn toen ook foto’s gemaakt, een interview gehouden en die zijn gepubliceerd in of muziek expres of muziek parade, maar in ieder geval in 1 van die twee bladen.

Deze info komt overigens van één van de bandleden..  Aandragen van bepaalde zaken doet hersencellen wekken!

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 04 februari 2012 07:51 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728

Voor zover ik weet werden opnamen van regio bandjes gedraaid in het prog. van Suhandi “de Noordzee talenten jacht”.  Dat was zo rond 1964.

Ik kan me dat in ARL niet voorstellen. Maar niets is onmogelijk.

Signature 

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 06 februari 2012 04:50 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Dank Juul.

Wellicht maakt dat weer herinneringen los!

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

1 van de 2
1